Większość z nas przykłada ogromną wagę do wyglądu swoich włosów. i dobrze o tym wiedzą producenci kosmetyków. Półki sklepowe uginają się pod ciężarem szamponów, odżywek, olejków, pianek, żelów, lakierów, nabłyszczaczy do włosów. Każdy z nas metodą prób i błędów wypracował sobie zestaw kosmetyków do włosów, który stosuje w codziennej ich pielęgnacji. Zanieczyszczenia powietrza, nieprawidłowa dieta czy zły dobór kosmetyków wywierają bardzo często negatywny wpływ na włosy.

Najczęściej wybierane kosmetyki do włosów

Podstawowym kosmetykiem do włosów DrHair, jaki wybierają Polacy jest po prostu szampon. Używany codziennie zastępuje wszelkie wyrafinowane i specjalistyczne kosmetyki, jako jedyny kosmetyk do włosów stosuje go ok. 71% wszystkich Polaków. Trudno w takiej decyzji nie doszukiwać się dążenia do wygody. Szampon pod prysznicem zastępuje nawet mydło. Tak często kupowany szampon uzupełnia ostatnimi laty suchy szampon, szczególnie lubiany przez kobiety. Natomiast mężczyźni uzupełniają jeszcze listę produktami 2 w 1. Ten wybór również świadczy o dążeniu do wygody i zastępowaniu kilku produktów jednym . To ważna wskazówka dla producentów – dążenie do prostoty, szczególnie u mężczyzn.

Tylko 31,5% obywateli naszego państwa stosuje razem z szamponem odżywki, ale takie, które trzeba spłukiwać. Natomiast 20% stosuje bardziej skomplikowane kosmetyki, takie jak choćby maski do włosów wymagające więcej czasu i determinacji.16% Polaków stosuje odżywki bez spłukiwania, czyli takie, które zostawia się na włosach.

Produkty do stylizacji

Z grupy kosmetyków służących do stylizacji włosów najpopularniejsze są cały czas żele do włosów, pasty lub olejki. Sięga po nie 15% wszystkich konsumentów. Pianek do włosów używa zaledwie 13% konsumentów mimo ogromnych i kosztownych promocji. 12% wszystkich odbiorców stosuje lakiery do włosów. Zwraca też uwagę niski procent osób, które stosują kosmetyki chroniące włosy przed wysokimi temperaturami, pomimo tak ogromnej popularności stylizacji włosów na gorąco.

Kryteria wyboru kosmetyków do włosów

Prawie połowa konsumentów deklaruje, że podstawowym kryterium wyboru kosmetyków do włosów jest jego jakość. Dobrze to świadczy o dojrzałości konsumenckiej, chociaż grupa osób, które kierują się rzeczywiście składem produktu to zaledwie 24% wszystkich konsumentów. Pomaga w tym marka, prawie drugie tyle kieruje się wyłącznie nazwą marki przy zakupie kosmetyków. Kobiety kupując kosmetyki do włosów zwracają uwagę przede wszystkim na jego przeznaczenie, natomiast dla mężczyzn liczy się przede wszystkim koszt takiego produktu. Co ciekawe, najmniej ważnymi kryteriami wyboru kosmetyków do włosów pozostaje pojemność produktu oraz reklamy zachęcające do zakupu. Na oficjalną promocje danego artykułu zwraca tylko uwagę 10% konsumentów.

Na samym końcu listy czynników motywujących do wyboru konkretnego kosmetyku do włosów są: kraj pochodzenia danego kosmetyku i wygląd opakowania. Ten ostatni czynnik jest istotny tylko dla 4,4% konsumentów. I nie da się ukryć, że to ostatnie kryterium zadziwia najbardziej w świetle kosztów oprawy graficznej, jakie ponoszą producenci kosmetyków do włosów.